czwartek, 19 września 2013

Bumbel łeda

Ten tajemniczy tytuł zapożyczony został z gwary kaszubskiej. Co oznacza wyjaśniłem w notatce. Jest to stan , któremu niestety niektórzy ulegają.

Nieznającym gwary kaszubskiej chcę podpowiedzieć, że bumbel łeda znaczy po kaszubsku woda sodowa (mineralna). W polszczyźnie określenia tego używa się w stosunku do osoby , której niespodziewana sława, popularność czy bogactwo przerosło jej percepcje, jako uderzenie wody sodowej lub sodówki do głowy lub slangowo odbiła komuś palma.

Mam dylemat, zastanawiam się czy komuś z szeroko rozumianego Neonu 24 ( jako Rzeczpospolitej blogerów, właściciela, adminów , rednacza i innych osób ) odbiła sodówka. Jeżeli tak to dlaczego.

Jestem zainteresowany zdaniem znanego specjalisty od hodowli wszelakiego drobiu Trybeusza z kogutami włącznie, jak drób ( z kogutami ) reaguje na sodówkę.

Jako kogut przez pewien czas byłem odcięty od ziarna, dzisiaj znów trochę podsypali mi pszenicy stąd mam siłę pisać. Jako kogut zadomowiłem się w nowym kurniku prawynurt.pl, gdzie produkuje się z innymi tekstami niż na Neon24. Tam również zapraszam.

autor: Andy51

Brak komentarzy: